Nok befinder Holstebro Kommune sig i det, vi kender som provinsen. Men der har sjældent været noget provinsielt over den. Man vil fremad. Så selvom udviklingen ikke var dårlig, var der en udtalt ambition om at ville tiltrække endnu flere nye indbyggere, endnu flere nye virksomheder og en kommunikation og fornyet identitet, der samtidig kunne skabe stolthed blandt egne indbyggere.

 

Kulturliv har i mere end 50 år været et nøgleord for kommunen. Det ville man holde fast i og var også udgangspunktet for et omfattende kvalitativt og kvantitativt analysearbejde. I tæt samarbejdet med kommunen udarbejdes der en ny brandstrategi, herunder også et pay-off, der svarede på, hvorfor Holstebro Kommune er attraktiv at bo, arbejde og leve i.

Det er, fordi der er ”Kulturen til forskel.” Ikke bare i form af et rigt kulturliv og kulturtilbud, men også i form af den særlige måde mennesker i kommunen bygger bro til hinanden.

Der er blevet taget godt imod den nye identitet og kommunikation – både på de kommunale linjer og blandt kommunens egne indbyggere. Det nye pay-off opleves som en præcisering såvel som en modernisering af det unikke ved kommunen. Det samme er tilfældet med introduktionskampagnen, der på tværs af print og online medier indeholdt annoncer, aviser og en ny brandfilm, som også er blevet vist i kommunens biografer og på TV MIDTVEST.

Læs mere
Kunde
Holstebro Kommune
Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh