Udgangspunktet for opgaven var et netop indgået samarbejde mellem Nordjyllands Trafikselskab og Rejseplanen, hvor en ny type rejseplanlægger, der kombinerer kollektive og private transportmuligheder, skulle lanceres i Nordjylland som den første region i Danmark.

For at udvikle et navn til app’en, der bygger på den velkendte Rejseplanen, fremlagde vi tre muligheder, der blev testet i en spørgeramme for mere end 1000 respondenter, hvorefter navnet blev fastlagt: MinRejseplan. Herefter lå udfordringen i at iværksætte en kampagne, der kunne opbygge kendskab til den nye app, og vi udviklede derfor en kampagnefilm til brug på TV, sociale medier samt NT’s kampagnewebsite dinverdenrundt.dk.

Med den var formålet at vise de mange transportmuligheder, som nordjyderne har til rådighed, og herunder præsentere MinRejseplan som det digitale redskab, der kan orkestrere de mange transportmuligheder og sammensætte den individuelle rejse fra A til B.

Herudover var målet at skabe en klar call-to-action for at få nordjyderne til at downloade app’en, og vi udviklede derfor både indhold til NT’s Facebook-side og annoncer til diverse platforme. Gennem kampagneperioden lykkedes det at skabe awareness og downloads via forskellige touchpoints på sociale medier, og på de første tre måneder blev app’en downloadet 18.000 gange.

Læs mere
Kunde
Nordjyllands Trafikselskab
Kontaktperson
Rasmus Risbjerg
NT-Case-MinRejseplan-Logo-Clienti
NT-Case-Minrejseplan-Facebook-Clienti

NT-Case-MinRejseplan-Details-Clienti

MinRejseplan

Ny app der giver
nordjyderne endnu
flere muligheder

 

Hent MinRejseplan gratis
på AppStore eller Google Play

  

 

Vil du vide mere?

Rasmus Risbjerg

Kontaktdirektør / Partner