I august 2019 kom ØnskeBørn til Clienti med ønsket om at tage kæden og brandet ”ØnskeBørn” til et next level. En udviklingsrejse bl.a. mod at blive mere 1:1 med sin kernemålgruppe koblet med en konkret revitalisering af ØnskeBørn-brandet og kædens kommercielle forretning. Clienti udviklede en ny omfattende kædestrategi til ØnskeBørn - brudt ned på et operationelt plan over en overskuelig 5-årig udviklingsrejse, koblet med strategiske milepæle.

Udviklingsrejsen startede bl.a. med en stor analyse af kernemålgruppen og dennes købsrejse, købsmotiver og købsadfærd. Via voxpop, spørgeskemaer og workshop med mødregrupper rundt i Danmark indhentede Clienti en enorm mængde af indsigter om kernemålgruppen. Denne viden lod vi danne præcedens i den fortsatte udvikling af hhv. brandet, identiteten, positionen og perceptionen – såvel som selve kommunikationsplatformen til slut.

Og apropos kommunikationsplatformen kunne vores indsigter berige budskaberne og kampagneindsatserne. Dvs. sammen med ØnskeBørn, kunne vi nu for første gang koble de mange enkelte varegrupper (eg. barnevogn, buddy, sut, brystpumpe, sikkerhedsgitter, flyverdragt etc.) sammen med kernemålgruppens købsadfærd – endda kortlægge hele købsrejse fra barnets alder, -9 mdr. til 3 år. Vi startede eksekveringen med at gentænke indholdet af tilbudskampagnerne henover et årshjul. Indhold, budskaber, målsætning, touchpoints og kanaler. Og det gør vi naturligvis fortsat.

 

Konkret har vi eksekveret et nyt format til ØnskeBørns hovedkatalog samt rystet posen på kædens faste kampagner ”Fødselsdag”, ”Jul” og ”Forår”. Det kan du ser mere om herunder.

Læs mere
Kontaktperson
Michael Rode

Vil du vide mere?

Michael Rode

Commercial and Client Service Director