Siden november har Clienti overtaget al digital annoncering på sociale medier og Google for hele Nordjyllands fodboldflagskib, AaB. Her hjælper et team af digitale specialister AaB’s marketingafdeling med alt fra strategi, opsætning og eksekvering af kampagner på tværs af digitale kontaktpunkter, som har til formål at vækste salg af sæsonkort, kampbilletter og merchandise. 

Det er indtil videre sket med stor effekt ifølge Digital Marketing Specialist fra Clienti, Eddi Bisgaard Kristensen: AaB har en kendskabsgrad blandt den nordjyske befolkning, der er second to none, og de fleste webshops i landet vil være misundelige over deres kommercielle potentiale. Efter vi snørede de digitale annonceringsstøvler først i november på en ellers velfungerende webshop, har vi øget den samlede RoAS (Return on Ad Spend) med 108 % i forhold til samme periode sidste år.

Samarbejdet mellem AaB og Clienti startede som følge af AaB’s ønske om at se webshoppen som et separat forretningsben, der kontinuerligt skaber salg til virksomhed uden at være alt for følsomme over for sæsonudsving. 

Adm. direktør for AaB, Thomas Bælum, udtaler: Udviklingen og mulighederne digitalt flytter sig så hurtigt, at det er umuligt for os at være opdateret og eksekvere efter best practice sideløbende med vores andre sportslige opgaver. Clienti har stor erfaring med digital annoncering fra andre firmaer, hvor forretningen går i ring, og den evige jagt på forædling af data har allerede vist sig at give pote. 

AaB har som den første fodboldklub i Danmark også eksperimenteret med dynamiske annoncer via et produktkatalog, der automatisk hiver produkterne fra webshoppen, for at øge salget af AaB-merchandise på Facebook, Instagram og Google. Dette har været ekstremt værdifuldt i forbindelse med både Black Friday, julesalget og januarudsalget.

For yderligere info

Lasse Juhl

Head of Digital Marketing