Vores evne til at kunne tracke og indsamle data har stor betydning for, hvor effektivt vi kan ramme vores målgrupper på de mest relevante digitale touch-points, og de nye skærpede cookie-regler medfører konsekvenser for vores digitale markedsføring.   

Sammen med vores samarbejdspartner, Cookieinformation, vil vi stille skarpt ind på, hvordan man rent teknisk overholder Datatilsynets vejledning vedr. indsamling af personlige oplysninger igennem cookies samt Erhvervsstyrelsens vejledning vedr. cookielovgivningen.  

Vi kommer ligeledes til at sætte fokus på, hvordan du, fra et UX-perspektiv, kan sikre en høj konvertering på ”Acceptér alle cookies”: Jo flere der giver samtykke til cookies, jo stærkere et data-fundament har du for din fremtidige digitale markedsføring.

Her vil vi bidrage med de erfaringer, som vi opnået igennem vores kundecases. 

Webinaret henvender sig til ansvarlige inden for marketing og e-commerce

Hvad får du med herfra? 

  • Indsigt i konsekvenserne af de nye skærpede cookie-regler  
  • Anbefaling til, hvordan du teknisk lever op til lovgivningen 
  • Konkrete eksempler på udformning af cookie- og samtykkebannere 
  • Inspiration til, hvordan du optimerer din accepterings-konvertering på cookie- og samtykkebannere 

Agenda

  • Hvad har de nye cookie-regler af konsekvenser for din tracking og dataindsamling?
  • Hvordan håndterer du rent teknisk samtykke til cookies på dit website
  • Hvordan kan du UX-mæssigt sikre dig, at dine besøgende accepterer dine cookie- og samtykkeerklæring?
  • Q&A's

Få tilsendt oplæg og optagelse fra webinaret