Forandringer
Mådehold i en moderne tid
Det nære. Det sikre. Det familiære.
Lokalt. Socialt. Klimavenligt. Mådeholdigt.
Bekymring for vareknaphed.Forventer nemhed og indkøbsom det passer mig.
Sikkerhed og tryghed i kendte vaner og mønstre. Brands er tilmed markører.
Der sættes til side. Indkøb vurderes rationelt ud fra nødvendighed, prioriteter og værdier.
Der købes fortsat med følelserne, men der er også behov for rationelle argumenter.
Purpose styrker værdien for brands. Anerkendte brands bliver større markører.
(1) Vis, at du tager ansvar for kunderne, jeres supply chain, jeres distribution. (2) Skab sikkerhed og tryghed i alle led af kunderejsen. (3) Gør det gennemskueligt. Gennemskuelighed styrker oplevelsen af, at I ikke har noget at skjule, at I gør tingene troværdigt.
(1) Sikre space på hylderne(2) Sikre space på nettet(3) Fokuser på omnichannel - følg kunden ligegyldigt, hvor kunden er
(1) Menneskelighed og rigtigt liv i fokus(2) Produkter og ydelser til det gode liv i hjemmet(3) Oprigtighed og tilbage til ”rødderne”.(4) Følger vaner og traditioner for at få tryghed.
(1) Hjælp kunderne til at tage bevidste valg. (2) Reducér push-salg(3) Tal investering mere end køb
(1) Tal til følelserne med et rationelt argument(2) Bruge argumenter som kan afvejes.(3) Tal til følelserne uden at sige noget.
(4) Styrk kendskabet til jeres brands “why” - hvorfor I eksisterer? Hvorfor I gør som I gør?(5) Produkter og ydelser skal bygge ovenpå jeres brand – må aldrig stå alene
Det skal være lige nu. Lige her.
Home, sweet home. De gode gamle dage. Dyder, hygge og tradition.
Undgå “salg”. Lad kunden købe selv.Ingen push.
Hvor god er du til at knytte prioritering op på behov
Kunden vil vide, hvorfor du gør, som du gør
Tilgængelighed
Traditioner og vaner
Opsparing og bevidst forbrug
Rationelt-emotionelt købsargument
Brands som stærke markører
Kendetegn
Fokus
Potentiale for brands og virksomheder