Parken har taget en position i et marked, hvor det er muligt at lave en vinderkombination med alt fra rutsjebaner og koncerter til events og special-arrangementer.

 

Morten Palm, salgs- og marketingchef, landede i 2016 i Tivoli Friheden til et fragmenteret IT-landskab, der nu er rettet op på. Sideløbende er der indgået partnerskab med det integrerede brandbureau Clienti, og et komplet digitalt setup er udrullet. 

”Vi har grundlæggende et rigtig godt produkt, som flere og flere får øjnene op for. Vi har et stort digitalt fokus, hvor jeg bl.a. vil fremhæve vores nye hjemmeside og digitale annonce-setup, der kører nogle fantastiske resultater hjem. I marketingverdenen er det nemt at have fokus på ”ugens hype”, men vi har formået at holde fokus på det værdiskabende for vores forretning”.
- Morten Palm

En af de marketingvertikaler, der bidrog til succesåret, var e-mail-marketing. Tivoli Friheden har Fed Fredag, halloween og Jul i Friheden, som de helt store events i løbet af året, hvor et stort bagvedliggende data-setup har sikret, at salget fra e-mails er steget med flere hundrede procent siden sidste år.

Tivoli Friheden besidder en fantastisk mængde data, da forretningen går i ring hvert år. Hvis man kan kapitalisere på det, kan man få ekstremt meget ud af få midler. E-mail-marketing har været den primære vækstdriver i år, og vi sætter endnu mere fut på til næste år” udtaler Head of Digital Marketing hos Clienti, Lasse Juhl.

Tivoli Frihedens rekordresultater indebærer bl.a. en stigning på 34 % i antallet af sæsonkortholdere, og til store begivenheder, såsom halloween, blev stigningen på 55 %. Slutteligt blev Fed Fredag besøgt af 9 % flere end forrige år.

For yderligere info

Lasse Juhl

Head of Digital Marketing