Målet var at ramme den professionelle målgruppe, og ønsket var at afprøve forskellige digitale kanaler for i fremtiden at finde det rigtige mediemix til produktkommunikation. Et fuldt digitalt setup blev udrullet med fokus på kendskab, permissions og hårde konverteringer i form af leads. Koncept og content blev udviklet og lanceret på hele Facebooks og Googles netværk i efteråret 2018 og skabte rigtig stærke resultater. Kombinationen mellem små, taktiske videoer og en udnyttelse af nyeste funktioner på Facebook såsom Instant Experience og Lead Ads har været medvirkende til de gode resultater.

Clienti er igen adspurgt om at lave en opfølgning på indsatsen for Knauf Ultra Board®, men også hjælpe med SoMe-kampagnen af Knaufs nye produkt DANOloft®. Begge kampagner er blevet lanceret i uge 33.

Tina Nykjær, Head of Marketing & Category, udtaler: Clienti har formået at skabe nogle mærkbare resultater gennem et digitalt mediemix, som Knauf ikke tidligere har benyttet sig af. Internt i organisationen har det desuden skabt en ejerskabsfornemmelse og forståelse for marketing, der er rigtig vigtig for os. Clientis eksekveringskraft på de digitale medier, koblet med deres forståelse for proff segmentet og stærkt content, blev nøglen til succes.

De nye kampagner for DANOloft og Ultra Board forventes at løbe resten af 2019.

For yderligere info

Mette Danmark

Adm. Direktør / Partner