Der er særligt to perioder, hvor der er ekstra fokus på Saphe. Det er op til sommerferien og kør-selv-ferierne samt op til julesalget, hvor en trafikalarm fra Saphe er en oplagt gaveidé.

Clienti har hjulpet med den netop overståede julekampagne, der blev udrullet på TV, outdoor, print og sociale medier. De sociale medier genererede bl.a. flere end 1 million videovisninger, over 2.000 leads til nyhedsbrevet, 14.000 websitebesøgende, og over 10.000 brugere gav en ”reaktion” på Facebook. Målet for Saphe er at have Danmarks foretrukne trafikfællesskab, så mange forskellige KPI’er skal tilgodeses, når kampagnerne bliver udrullet.

Marketingchef hos Saphe, Thomas Frost Jensen, udtaler: ”Vi havde et godt julesalg, som også afspejlede sig i App Store. Her lå vi dagene efter jul nummer tre på listen over mest downloadede apps i Danmark. Så et eller andet må vi have gjort rigtigt. Samtidigt oplevede vi en vækst i antal Google-ansøgninger. Søgevolumen på Google for ’Saphe’ og ’Saphe Drive’ har aldrig været højere end de var i december måned.”

Saphe kigger nu mod udlandet, hvor særligt Spanien og England er interessante markeder. Og Clienti er med på køreturen. Forud for launch i de to lande blev der nøje researchet på søgeadfærd samt indsamlet viden om, hvordan trafikalarmer bruges i andre kulturer end den danske. Ydermere var spejling af dansk data utrolig vigtig, så vi har styr på modtageren i to nye lande, hvor kendskabsgraden er tæt på nul. Saphe og Clienti har startet digital marketing op i de to markeder med fokus på branding og trafik, og de indledende resultater er lovende.

Thomas Frost Jensen uddyber starten i Spanien: ”Med cirka 33 millioner biler i Spanien, er det et marked med et stort potentiale. Vi har nu gjort os en række erfaringer og samtidigt lavet de indledende øvelser i markedet. Salgsniveauet ligner meget det, vi oplevede i Danmark, da vi lancerede Saphe for 4,5 år siden. Så der er god grund til optimisme.”

For yderligere info

Lasse Juhl

Head of Digital Marketing