Siden starten af 90’erne har dansk sæd været en populær eksportvare. Faktisk befinder verdens største sædbanker sig i Danmark. Det er en industri, som få kender, men som skaber glæde og gavn over hele verden. Målgrupperne er typisk lesbiske par, enlige kvinder og heteroseksuelle par, hvor manden døjer med dårlig sædkvalitet. Unge, danske mænd hjælper altså mennesker, de ikke kender, med at få deres største ønske opfyldt – en god gerning, som de også får en skilling for.

Danmarks 3. største sædbank, SellmerDiers, manglede donorer fra de store danske byer samt ekstra synlighed i udlandet, hvor sæden sælges. Helt præcist havde de brug for større synlighed i København, Aarhus og Aalborg (donorerne) samt landene Tyskland, Storbritannien, Sverige, Frankrig, Israel og Danmark (familierne).

Kontaktperson
Lasse Juhl

Løsningen blev et komplet, digitalt setup med search, display, YouTube, Snapchat, Facebook og Instagram, der skulle løse ovenstående udfordringer.

Målgrupperne blev kortlagt, det kreative fundament blev lagt, tracking blev kalibreret og eksekvering blev sat op med fokus på et always on-mindset.

Et ”drenget” univers på sociale medier har skabt blikfang blandt mænd i alderen 18-40 år i de store danske byer.

Til familiemålgruppen har en content-strategi med fokus på blogindlæg skabt interesse hos målgruppen. Derudover er Google den store katalysator i kunderejsen, hvor researchfasen kan tage op til flere år.

"Vi kontaktede Clienti for at få mere styr på vores digitale setup, der er en forretningskritisk driver for vores vækst. Markedet for sæd er præget af stor konkurrence, og vi er oppe mod nogle store aktører med tocifrede millionbudgetter til marketing. Clienti har formået at skabe en stærk synlighed og position i markedet, som vi lever godt af i dag. Vores digitale motor har aldrig kørt bedre."

- Steffen Nielsen
CEO

Det kreative univers til de unge mænd skaffede flere tusinde likes og kommentarer til et ellers noget tabubelagt emne. Antallet af donorer er øget med 36 % ift. samme periode i 2019 (repræsentativ periode inden COVID-19). 

+36 %

Flere donerer

Til familiemålgruppen lavede vi et komplekst search-setup, der tog udgangspunkt i meget specifikke målgrupper i seks lande og skabte flere end 150.000 kliks det første år af samarbejdet. Læg dertil et content-univers med bl.a. blogindlæg, der har skaffet flere end 40.000 kliks fra sociale medier. 

150.000

Kliks fra Search

40.000

Kliks fra sociale medier

Lasse Juhl

Head of Digital Marketing