Da vi i Danmark er vant til en høj forsyningssikkerhed, er energi ikke noget, den almindelige dansker tænker særligt meget på i hverdagen. For at øge kendskabet til Eniig lå udfordringen derfor først og fremmest i at øge forbrugernes interesse for energiforsyning – og gøre energi til noget, der handler om mere end elregningen.

Til at løse opgaven tog vi udgangspunkt i at sammensætte en kampagne, der skaber tryghed hos forbrugerne – som de kan relatere til i en hverdag, hvor de fleste er afhængige af energi til daglige aktiviteter og gøremål. 

Kampagnen blev primært udfoldet gennem radio og digitale kanaler, hvor vi med konceptet “I Godt Selskab” skabte en vifte af budskaber, der hver især minder forbrugerne om, at Eniig sørger for strøm til alt det, der gør livet sjovere.

Inden kampagnestart simulerede vi hvilke mål, der ville være realistiske at nå i forhold til marketinginvesteringen omhandlede alt fra reach, impressions samt involveringer i vores forskellige indsatser, og på samtlige punkter indfriede vi målsætningerne. Blandt andet en stigning af Facebook-følgere med 33 procent og en samlet annonceeksponering på over 8,5 millioner. 

Læs mere
Kunde
Eniig
Kontaktperson
Anders Bjørnstrup
Eniig-Case-Coverbillede-Clienti
Eniig-Case-Website-Clienti
Eniig-Case-Webbanners-Clienti

Vil du vide mere?

Anders Bjørnstrup

Direktør / Partner