Selvom alle fødevaretrends pegede i den rigtige retning – og på trods af at Earth Control har en stærk position i detailhandlen – voksede salget af deres nødder, kerner og bær ikke hurtigt nok. Årsagerne skulle på den ene side findes i en øget konkurrence i kategorien. Og på den anden side i et forholdsvist lavt brandkendskab.

På baggrund af en omfattende indsigts- og målgruppeanalyse udviklede Clienti konceptet: ”En verden til forskel”. Det styrkede helt konkret kommunikationen af produktfordele ligesom det tydeliggjorde brandets centrale position: At være dem der i hverdagen gør det lettere at nyde naturlige kvalitetsprodukter ud af posen eller som det sunde prik over i’et i mad og salater.

Det blev hjulpet på vej af en kampagne, der med et glimt i øjet italesatte hverdagens mange travle situationer og behov.

En målrettet annoncerings- og kampagnestrategi sikrede, at det nye koncept nåede bredt ud til den kvindelige målgruppe, både i form af print og SoMe. På SoMe, som er en af virksomhedens helt centrale marketingkanaler, opnåede man i løbet af kampagnen en øget reach på hele 513% med 26.635 daglige visninger. Da Clienti stod for SoMe-håndtering fik Earth Control i samme periode overskud til udvikling af nye produkter og indsatser.

Læs mere
Kunde
Earth Control®
Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh

Earth Control. En verden til forskel.
Vi kender den. Hverdagen. Den, der vækker os alt for tidligt. Med børn, der skal op. En mand, der skal op. Tøj, der skal på. Hår, der skal reddes. Helt bogstaveligt. For ikke at tale om morgenmaden, hvor der ofte kunne kommes noget bedre på. Og madpakkerne, der ender med at savne det sunde ekstra. Der er arbejdet. Møderne. Der er børnene, der skal hentes igen og så er der aftensmaden. Uden pause. Børnene klager ikke. Og han gør slet ikke. Det ville sådan set være rart, hvis der var nogle flere som Earth Control, der forstår puslespillet og som gør en verden til forskel, når jeg vil have, at min morgenmad, mine pauser, mine salater, mine retter, klokken her, klokken der, skal være lette at nyde, naturligt.

Earth-Control-Case-Mobil-Clienti

Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

Direktør / Partner