Holstebro 750 år

2024 var året, hvor Holstebro blev 750 år. Det skulle fejres med intet mindre end 750 events og en folkefest af internationale dimensioner, hvor alle – børn, unge, voksne og ældre – fik lov til at bidrage og mulighed for at bygge nye broer til hinanden og fremtiden. 

I tæt samarbejde med jubilæumskomiteen og Holstebro Kommunes kommunikationsafdeling udviklede vi konceptet, ”Din by. Din fest.”, herunder kommunikation for flere events i jubilæumsåret. Formålet var at involvere så mange borgere som muligt i byjubilæet og derfor startede vi allerede året før med en logokonkurrence. Vi stod bag processen i udvælgelse og design af jubilæumslogoet.  

Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh

Fra børnetegning til jubilæumslogo

Det blev en farverig børnetegning som vandt logokonkurrencen for byjubilæet. Farvepaletten, formerne og motivvalget overbeviste juryen om tegningens kvalitet som inspiration til det videre grafiske design. 

Fællesskabet på broen og kombinationen af historiske og fremtidige bygninger fortalte i al sin enkelthed alt, hvad byjubilæet havde ambitioner om. På den baggrund udviklede vi et klassisk og iøjnefaldende logo, som igennem hele året har været det let genkendelige fikspunkt på alle medier – og i alle sammenhænge. Lokalt og nationalt.  

Din by. Din fest.

750 events kommer ikke uden lokal inddragelse, skabertrang, stolthed eller ejerskab. ”Din by. Din fest.” var en invitation til at få byens borgere til at sætte deres eget præg på festen. Tanken var enkel: Holstebros byjubilæum er ikke bare en fest for nogen; den er vores alles fest og alle kan være med til at forme den. 

”Din by. Din fest” udgjorde en ramme, der kunne bygges videre på i forbindelse med jubilæets forskellige events, og samtidig indeholdt ordene konstant motivation til at bidrage og fejre nye og spændende forbindelser.   

Film, posts & events

Vi understøttede Holstebro 750 år hen over jubilæet med udvikling og håndtering af selvstændige kampagner både offline og online. De bestod af blandt andet af alt fra film til snapchat lenses, der markedsførte de største og mest markante begivenheder, herunder jubilæets åbning, lysfest og festuge.

Byjubilæets var en succes med stor borgerinvolvering, 750 events og et royalt besøg. Holstebro Kommunes brand “Kulturen til forskel” lever og kan opleves i Holstebro.

Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner