Initiativet til sammenslutningen af de nordjyske boligorganisationer blev taget for at gøre det nemt og billigt for nordjyderne at leje almene boliger i Aalborg og omegn, og det handler det i bund og grund stadig om, men det geografiske område har udvidet sig gennem de seneste år.

”Vi har i et stykke tid ønsket, at vores navn og identitet i højere grad afspejler, at vi er den største formidler af almene boliger – ikke bare i Aalborg, men i hele Nordjylland. Derfor tager vi konsekvensen og ændrer navnet til Bo i Nord. Det giver et bedre billede af, hvad det hele handler om”, fortæller formand for Bo i Nord, Jane Christensen.

For at sikre en succesfuld implementering har de nordjyske boligorganisationer valgt Clienti til at udvikle den nye brand- og kommunikationsplatform – samt eksekvere den fremtidige omnichannel-kommunikation. Direktør i Alabu Bolig, og formand for markedsføringsudvalget, Klaus Ringgaard fortæller:

”Vi valgte Clienti, da vi stod over for en opgave, der krævede en samarbejdspartner med strategisk tyngde, og som evner at eksekvere på et højt, kreativt niveau”.

Og hos Clienti ser man på samarbejdet med stor tilfredshed:

”Vi var rigtig glade for, at udvalget var enige om at vælge os til som bureau-partner på det her projekt, som betyder noget for mange mennesker i vores landsdel. Med de ambitioner, der ligger i Bo i Nord, har medlemsorganisationerne sagt ja til at indbyde et endnu bredere regionalt samarbejde mellem de almene boligorganisationer, der i sidste ende skal komme alle nordjyder til gode. Det vil vi rigtig gerne være med til”, fortæller kontaktchef hos Clienti, Michael Eliasen.