Earth Control® vælger Clienti til ny kampagne.
Det er ofte de små ting, der kan gøre en verden til forskel, når vi har travlt i hverdagen. Det viser den nye kampagne for Earth Controls® sortiment af naturlige snacks og toppings, der er udviklet af Clienti.
Earth Control® valgte ved indgangen til det nye år, Clienti, som strategisk og kreativ partner. Nu er det første synlige resultat af samarbejdet klar i form af kampagnen, En verden til forskel, der handler om, at naturlige snacks og toppings gør en verden til forskel i hverdagstravlheden.
Kampagnen bygger på et stort indsigts- målgruppearbejde og tager Earth Controls® fokus væk fra det populære markedsføringsgreb i kategorien – opskriftsinspiration – og til i højere grad også at kommunikere produkt- og brandkvaliteter. Direktør for Clienti, Charlotte Liendgaard Vigh forklarer:
”Vi skal have opbygget kendskab til Earth Control®. For at gøre det, er det nødvendigt, at Earth Control bliver opfattet som mere end en ingrediens i salaten. Vi skal være et let og naturligt valg i den travle hverdag. Danskerne vil gerne spise sundere og grønnere, og her er der ingen tvivl om, Earth Controls® nødder, kerner, tørrede frugter og bær gøre en verden til forskel, når tiden er knap.”
De foreløbige tal viser, at der er blevet taget rigtig godt imod kampagnen, der kører i butikkerne som print i udvalgte magasiner samt på sociale medier, hvor der tales direkte til den kvindelige kernemålgruppe. Dette suppleres med sampling til udvalgte kvindeløb.
Earth Control® vil stå tydeligere i forbrugerens bevidsthed
Der er også stor tilfredshed hos Marian Neerup Lundholm, Senior Brand Manager hos System Frugt, der står bag brandet, Earth Control®.
”Vi har de senere år mærket et stigende pres i kategorien. Vi skal derfor positionere Earth Control® endnu tydeligere i forbrugerens bevidsthed, så vi konstant er relevante og imødekommer kernemålgruppens behov for naturlige, sunde løsninger, som kan nydes med god samvittighed. Med Clienti har vi fået en samarbejdspartner, der kender og forstår både fødevarer og forbrugerne, hvilket den nye kommunikationsplatform for Earth Control® er et godt bevis på."
Marian Neerup Lundholm fremhæver, at man efter forskellige tiltag inden for en kort periode, endelig har fået en langtidsholdbar løsning.
”Earth Control® skal i dag og i morgen være det brand, der gør det let at nyde naturlige råvarer – hvad enten det er som topping på salat, morgenmad eller som den sunde, naturlige snack indimellem.”