Udvikling af brandstrategi

 

Clienti har udviklet brandstrategi, brandplatform og brandhierarki, som dels tog højde for Berry&Beans taktiske forretningsmål, såvel som sigtede efter en tredelt udrulning i et marked med allerede eksisterende kundeporteføljer. Brandhierarkiet blev desuden kortlagt ift. de to mother brands KaffeMekka og Kifaru Coffee, såvel som imellem en pulje af flere individuelle subbrands - med sigte på at Berry&Bean skulle kunne operere konform og enslydende, men dog forskelligt imellem enkelte landegrænser og agenturer.

Visuel identitet

 

På baggrund af det strategiske fundament, skabte vi en visuel brandidentitet, der kunne favne hele distributionsleddet fra frøet i jorden, til planten, bærrene, plukning, bønne, til tørring, ristning, forpakning, brygning, til nørderiet, til eventyret… kort sagt hele fødekæden. Dertil var værdier som håndværk, dedikation, passion, kvalitet og eventyr essentielle at inkorporere i det visuelle udtryk. 

Emballagekoncept

 

Som fødevarevirksomhed var Berry&Beans emballagekoncept naturligvis en vigtig del af den strategiske udvikling, og Clienti hjalp med at udvikle et koncept, hvor emballagerne kunne kommunikere håndværk sammen med håndværk, velsmag og kvalitet – på tværs af brands af både egne kaffebønner såvel som handlede kaffebønner fra hele verden.

Design af webshop

 

Clienti har udarbejdet design til Berry&Beans webshop, i samarbejde med Berry&Beans eksisterende e-commerce-partner. Websitet blev udviklet og lanceret på blot ni måneder og havde op til lancering en to måneders teaser-kampagne med forskellige taktiske tiltag for at opbygge en kundevolume at approache allerede fra kick-off.  Løbende udvikler, skaber og udbygger Clienti artikler og content til den kræsne kaffenørd for at folde Berry&Beans brand og kaffeeventyr ud til hele verden.

Vil du vide mere?

Mia Gelardi

Client Service Manager