Fra analyse til implementering


Fundamentet for Cepheo-brandet beror på en grundig analyse af både interne og eksterne forhold. Særligt de interne forhold var essentielle for at sikre sammenhængen mellem den eksisterende forretning og den nye virksomhed, som knap 400 medarbejdere, eksisterende kunder og samarbejdspartnere skulle kunne se sig selv i.

 

Gennem en række dybdegående interviews på tværs af organisationen, workshops og inddragelse af eksterne stakeholders blev værdier, styrker, udfordringer og muligheder grundigt afdækket og mappet op imod markedsindsigterne.

Resultatet blev en brandstrategi, brandplatform og værdisæt opsummeret i taglinen: Digital Empowerment. Den opsummerer det, Cepheo leverer til sine kunder og vender fokus fra det tekniske til det menneskelige – den menneskelige relation i samarbejdet, passionen, der driver projektet og de kræfter individet, gennem digitalisering, opnår i sin hverdag. 

 

Herefter fulgte udviklingen af design guide, kommunikationsbudskaber, marketing elementer, nyt website, en digital lanceringskampagne og et stort medarbejder kick-off. Alt sammen i tæt samarbejde med Cepheos marketing-team

Identitet og brandfilm


Identiteten afspejler på tværs af materialer og medier Cepheos nordiske rødder og den på en gang enkle og dynamiske tilgang, som karakteriserer både kultur og DNA. Brandfilmen er med til at iscenesætte fortællingen om Digital Empowerment både overfor medarbejdere og kunder. Filmen sætter ord, billeder og ansigt på virksomhedens kompetencer og rolle i fremtiden.

Website

 

Enkelthed. Dynamik. Sammenhæng. Dét som Cepheo leverer til sine kunder. Det blev også nøgleordene for det nye website, der blev bygget som et minimum viable product med tilhørende roadmap for løbende udbygning.

Du kan se løsningen her. 

Lanceringskampagne


Lanceringen af Cepheo forløb ad både et internt og et eksternt spor.
Hvor det eksterne spor fokuserede på positionering, synlighed og dækning på tværs af målgrupper, var fokus internt på at sikre den information, entusiasme og buy-in i, der skal til for at skabe et solidt og troværdigt afsæt for et nyt brand. 

 

Den eksterne lanceringskampagne blev rullet ud i Danmark, Norge, og Sverige gennem LinkedIn og Google, mens de interne aktiviteter kulminerede i et stort kickoff event i København med 400 deltagere fra hele Norden.  

Det var noget af en udfordring, vi gav os selv, da vi besluttede os for at lancere en ny virksomhed i løbet af få måneder.

Clienti har været en vigtig partner i forløbet. De har bidraget med stor strategiske viden og været med til skabe overblik og tryghed gennem hele processen.

 

René Ebbesen
Co-CEO, Cepheo

Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner