2 ud af 3 danskere har taget stilling til organdonation. Har du? Dansk Center for Organdonation er det nationale videnscenter for arbejdet med organdonation. På deres website organdonor.dk formidler de viden om organdonation, tal og undersøgelser og svarer på spørgsmål, så der kan tages stilling på et oplyst grundlag.

Efter at have gennemført en brugertest på organdonor.dk, kom Dansk Center for Organdonation til os for at få udviklet et nyt website. Der var behov for at få implementeret en række ændringer på hjemmesiden, i form at forbedret informationsstruktur og læsevenlighed samt optimering af brugeroplevelsen på mobil og desktop.

 

Clienti gennemførte løbende en række workshops. Først en UX-workshop, derefter en teknisk workshop og senere også en content-workshop med henblik på at prioritere budskaber og indhold. Et resultat af dette blev ud over en ny struktur, mange nye funktionaliteter og prioriteret indhold, samt et revideret logo, en ny visuel identitet og et kommunikationskoncept for Organdonationsdagen.

Læs mere
Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh

Optimeret brugeroplevelse

Vi har optimeret brugeroplevelsen med en læs-mere funktion, hvilket har gjort det muligt for brugeren selv at vælge, hvor meget man har lyst til at vide om organdonation. Derudover er det med en FAQ blevet endnu mere enkelt at få svar på sine spørgsmål. Der er skabt plads til videoer og fortællinger, der understøtter budskaberne og gør det lettere at forholde sig til organdonation.

Løsningen er fortsat seriøs, faglig og videnstung, men rammer nu danskerne mere emotionelt og med et varmt og nærværende udtryk.

Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner