Med afsæt i en indledende research og indsigter fra tidligere kampagner udformede vi en række kreative spor - herunder testimonials med familier i Holstebro, annoncer med kommunens styrker og muligheder samt et faktuelt annoncespor, der bl.a. viste data på hussalg og tilflyttere til Holstebro.

 

I alt indeholdt kampagnen 16 kreativer, en blanding af video, animationer og fotos. Alle tilpasset de korrekte formater ift. best practice på Facebook/lnstagram for at få den maksimale effekt ud af hver enkelt kreativ.

 

For at sikre kendskab og interesse blandt bosætningsmålgruppen blev der oprettet kampagner på Facebook og Instagram med målet om at få engagement og videovisninger samt skabe trafik til flyttilholstebro.dk.

 

Kampagnen er nået ud til 293.062 unikke personer og har genereret mere end 2,2 millioner eksponeringer, hvilket betyder, at den enkelte person i gennemsnit har set vores annoncer over syv gange i løbet af de fire måneder.

Den høje frekvens har til hensigt at sikre en større genkendelse blandt målgruppen, og med de mange kreative spor sørger vi for at vise forskellige budskaber, der fortæller, hvorfor Holstebro er en fantastisk kommune at bo i.

 

Samlet set blev videoerne afspillet over 1,3 millioner gange med en gennemsnitlig visningstid på fem sekunder. Generelt var der god interaktion på annoncerne, der både blev liket og delt flittigt. Derudover klikkede over 7.000 sig videre fra en af annoncerne over til kampagnesitet, der fortæller om de mange fordele, der er ved at bo i Holstebro.

 

Holstebro kommune er tilfredse med resultatet og oplever, der er gang i grund og hussalget i området.

Resultater i tal

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner