HOWE har siden 1928 været lig med funktionelt møbeldesign. I dag er HOWE et af de førende brands på det internationale b2b-marked med særligt fokus på Nordamerika og Europa.

I de sidste 5 år har HOWE samarbejdet med Clienti om en række opgaver på både strategisk og taktisk niveau. I 2018 udviklede vi en ny brandstrategi, koncept og go-to-market plan, der også  var afsættet for en opdatering af den visuelle identitet og udviklingen af et nyt website, som blev lanceret i 2023.

Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh

For at finde ind til essensen af det, der gør HOWE til noget særligt, gennemførte Clienti et større analysearbejde, som afdækkede kendskab og brandopfattelse i markedet. 

Det dannede grundlag for konceptet "Moving design Since 1928", og de underliggende byggesten – erfaring, funktionalitet og design - der tilsammen udgør HOWEs brandplatform.

Konceptet blev efterfølgende lanceret på tværs af platforme og Clienti stod bag den internationale go-to-market strategi og digitale udrulning.

Med ”Moving Design” fik HOWE en unik platform, der stadig er med til at skabe den nødvendige differentiering på tværs af markeder og målgrupper verden over.

I 2022 ønskede HOWE at tilpasse sin kommunikation til markedets krav og den fremherskende resimercial-trend og henvende sig mere direkte til deres slutkunder;
arkitekter og designere.

Dette skifte krævede en revitalisering af identiteten samt et website, der i højere grad kunne inspirere målgruppen og udnytte de digitale indkøbsmønstre- og muligheder. 

Identitet

Baseret på indsigter i målgruppens behov og med respekt for HOWE´s DNA, blev den nye identitet udviklet og udfoldet på tværs af farver, fonte, tone of voice, fotostil og salgsmaterialer.

Derudover blev der udviklet et nyt grafisk element til at sikre hurtig og simpel afkodning af den ikoniske kvalitet på tværs af materialer og kanaler.

Website

Efter en gennemgående analyse af brugeradfærden på det eksisterende website, samt interne og eksterne forventninger og krav, var det tydeligt, at det nye website skulle ”inspire fast”. Adfærds- og målgruppekarakteristika fordrede to forskellige brugerrejser;
én inspirerende og eksplorativ rejse og én hurtig og direkte rejse fra behov til produkt.  

Yderligere var det nødvendigt at sikre en høj grad af convenience omkring informationsindhentning for både eksisterende og potentielle kunder og partnere. 



Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner