HOWE
Brandstrategi og konceptHOWE, der er internationalt anerkendte for funktionelle designmøbler til B2B-markedet, havde brug for at øge kendskabet – men også brug for at finde tilbage til deres særlige DNA. Opgaven lød derfor på en ny brandstrategi og kommunikationsplatform.
Selv med mere end 90 års erfaring i markedet og flere designklassikere på cv’et, giver tingene ikke nødvendigvis sig selv. Der er stor konkurrence på innovative og funktionelle møbler på det globale marked. Og den bliver kun større. I det lys var det klart, at HOWE blot skulle prioritere indsatserne bedre såvel som udfordre sig selv og forny, det, de er – og som gør dem til noget særligt.
Første skridt var et større analysearbejde, der havde til hensigt at afdække kendskab og brandopfattelse hos arkitekter og interiørdesignere. Sammen med en identifikation af brandets byggesten – erfaring, funktionalitet og design – dannede det baggrund for konceptet: ”Moving Design Since 1928.” Det præciserede, at deres møbler ikke bare kan stables, rulles og foldes som ingen andre, men også gennem årtier har bevæget folk til nye idéer og løsninger. En ny visuel identitet, som rummede et opdateret website, nyhedsbreve, brand- og produktfilm samt en ny go-to-market strategi der satte fokus på SoMe-markedsføring, fulgte med.
Med ”Moving Design Since 1928” og den nye visuelle identitet har HOWE fået en platform og et udtryk, som identificerer det, der altid har været unikt for dem. Og som fremadrettet giver virksomheden nye og bedre muligheder for at sikre differentieret produkt- og brandkendskab på tværs af markeder og målgrupper over hele verden.


We believe in the sense of movement at HOWE; the idea that what we do is not only moving the levels of craftsmanship or the confinements within design but also the people who use it every day.
This is why all chairs and tables from HOWE offer impeccable functionality. You can fold them. You can stack them. You can roll them any way that you want, optimizing the spaces in which we work, think, study and communicate.
Just as you can feel comfort in them; the look, the originality, the way form follows function to the very last detail. Time and time again.
We are HOWE and we believe in moving design. Since 1928.


