Opgaven

 

Kulturkanten ønskede at opgradere deres website og samtidig en ny og mere tidssvarende visuel identitet, som bedre afspejlede den kreative og kulturelle verden, man henvender sig til. Sammen med Kulturkantens sekretariat, regionens kulturformidlere og nordjyske kulturaktører afdækkede vi hos Clienti institutionens DNA. Det udmøntede sig i en ny brandfortælling, der klarlagde Kulturkantens rolle i regionen, herunder hvordan man som nordjysk kulturaktør får kunsten bevæget ud i alle hjørner.

Nyt logo og brandmark

 

Den nye visuelle identitet og det nye logo ville helt bogstaveligt give Kulturkanten noget kant. Logoet fik både liv og særkende i kraft af en iøjnefaldende leg med flere af bogstaverne. Samtidig kom der langt flere farver i spil.

 

De mange farver reflekterer mangfoldigheden af Kulturkantens mange aktiviteter og er med til at skabe dynamik og spil.

Til logoet hører der også et helt nyt og farverigt brandmark, der i form af et ’K’ repræsenterer de mange kunstarter – litteratur, dans, musik, billedkunst, teater – der ligger inde under kulturen. Den nye identitet har vi bl.a. udfoldet på sociale medier, nyhedsbreve og plakater.

Vil du vide mere?

Rasmus Risbjerg

CCO / Partner