Nibe Festival

Den danske festivalscene vokser, og det musikelskende festivalfolk har de senere år fået flere nye festivaler, hvor de kan samles. For at blande sig blandt de største festivaler i landet, var det derfor et uundgåeligt skridt i Nibe Festivals udvikling, at der skulle komponeres på festivalens visuelle fremtoning for at sikre et genkendeligt visuelt udtryk på tværs af platforme.

Clientis opgave var derfor at skabe en visuel identitet der kunne sende den vibrerende stemning fra Skalskoven i Nibe helt ud i den visuelle kommunikation og spille sammen med kunstnernes forskelligartede pressefotos.

Løsningen blev en identitet med forskelligartede grafiske elementer, der sammen med en bred farvepalet giver mulighed for at festivalen kan følge tidens farvetendenser og samtidig udtrykke den mangfoldighed festivalen rummer – både på selve festivalpladsen, blandt de mange frivillige såvel som i det musikalske udtryk.  

Kontaktperson
Mia Gelardi

I mere end 30 år var Nibe Festival kendt for ”den lille fede”. En maskot i form af en lyserød gris, der spillede op til fest i Skalskoven. For at hylde festivalens historie er der i den generelle kommunikation illustrationer, som trækker tråde tilbage til den grafiske linje i den oprindelige identitet.

Vil du vide mere?

Mia Gelardi

Client Service Manager