Professionshøjskolen UCN
Professionshøjskolen UCN er en uddannelsesinstitution i Nordjylland, der tilbyder en bred vifte af professionsbacheloruddannelser, erhvervsakademiuddannelser og efteruddannelsesmuligheder. Med campusser i Aalborg, Hjørring og Thisted tilbyder UCN et dynamisk læringsmiljø, hvor teori kombineres med praktisk erfaring. For UCN er det vigtigt at kommunikere med deres målgruppe året rundt for at opretholde en stærk tilstedeværelse og relevans i en konkurrencepræget uddannelsessektor. Ved at være konstant til stede i de unges bevidsthed kan UCN effektivt tiltrække nye studerende, engagere nuværende studerende og fastholde kontakten med forældre og andre interessenter. Dette kontinuerlige fokus i markedsføringen hjælper med at sikre, at UCN forbliver en førende uddannelsesinstitution i Nordjylland.
Et fuldt set-up
Vi arbejder kontinuerligt og parallelt for både at brande og positionere UCN samt gennemføre taktiske kampagner, såsom promovering af åbent hus-arrangementer. Vores mediestrategi retter sig mod unge mennesker i hele Nordjylland og, i anden række, deres forældre, ved brug af platforme som Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify, search, Google display, YouTube, radio og print.
Lenses skaber billig trafik
Som en del af mediemixet har vi udviklet Snapchat lenses, der fokuserer på de mange forskellige uddannelsesmuligheder, som Professionshøjskolen UCN tilbyder. Lenses har vist sig at være både billigt og en effektiv medieform for denne målgruppe, og med en sessionsvarighed på over 1 minut interagerer målgruppen aktivt med vores indhold.
Promovering af åbent hus
For UCN er det vigtigt at promovere åbent hus, da det er en effektiv måde at tiltrække nye studerende og vise, hvad institutionen kan tilbyde. Derfor er der i markedsføringen lagt vægt på at skabe et koncept, båret af den gule UCN farve, der skal sikre koblingen til åbent hus. Desuden er der lagt vægt på produktion af autentisk indhold, der fremhæver de oplevelser, som tidligere besøgende har haft under åbent hus.