Baggrund:

I en konkurrencepræget branche, hvor tilliden har været udfordret siden finanskrisen, har Ringkjøbing Landbobank som én af de få udmærket sig og lagt afstand til sine konkurrenter. Det er en af grundene til, at banken i september 2020 blev Danmarks næstmest værdifulde bank på børsen kun overgået af Danske Bank (Børsen). Historisk har Ringkjøbing Landbobank/Nordjyske Bank ikke været de mest aggressive, når det kom til ekstern kommunikation, men altid fokuseret på sin kerneforretning. 2020 og 2021 blev dog årene, hvor der kom større fokus på den digitale markedsføring. Clienti er digital partner med udfoldelse af private banking-, erhvervs- og privatkundekampagner.

Løsning:

Med afsæt i vores strategiske indsigter har vi udviklet kampagner - herunder også en enkelt TV-kampagne, samt planer for digital markedsføring specifikt til de enkelte målgrupper. Vi har opsat et full funnel framework, som sikrer synlighed og positionering indenfor de enkelte områder og samtidig skaber trafik og leads.
Vi har anvendt Google, YouTube, Facebook, Instagram og LinkedIn for at sikre optimal performance. Hver kanal har sine præmisser, hvorfor vi har udarbejdet indhold specifikt til hver kanal, der i sidste instans har gjort, at vi når længere for vores eksisterende mediebudget. Et sidste fokuspunkt har været diverse landing pages; for at sikre, at vi får det bedste ud af trafikken.

Resultat:

De første fem måneder af 2021 har vi skabt over 32.000 kliks til henholdsvis Ringkjøbing Landobank og Nordjyske Bank på tværs af de tre fokusområder. Og mange millioner visninger i nærheden af deres respektive filialer, hvor de primært driver deres forretning. Vi har ligeledes fået mange leads og henvendelser. Vi er lykkedes både med brand building og taktiske leads.
Digital markedskoordinator for Ringkjøbing Landobank, Erik Lensgaard, uddyber:

"Vi har koblet det strategiske, det kreative og det digitale sammen på en måde, som skaber gode resultater for os. Vi har to brands og mange forskellige forretningsområder, men Clienti formår at færdes ubesværet på tværs med deres kreativitet, rådgivning og digitale kompetencer, hvorfor vi føler os ekstremt trygge og kan se, at det bliver bakket op med uovertruffen performance."

Kontaktperson
Charlotte Liendgaard Vigh

Privatkampagne

“Du er vigtigst” kampagnen positionerer Ringkjøbing Landbobank/ Nordjyske Bank overfor private kunder. For her har de en bank, der ikke er, som banker er flest.
Man brænder for lokalområdet og alle, der bor her — inkl. dig og din familie. Her er det dig, der er vigtigst.

Kampagnen har kørt de sidste par år på regionalt TV, og i år har vi så suppleret med tilstedeværelse på sociale medier for at sikre synlighed i den yngre målgruppe

Private banking

Ringkjøbing Landbobank henvender sig med sit private banking koncept til kunder i stort set hele landet. Her er der bl.a. afdelinger i både i Aarhus og Holte. Her er eksisterende elementer – her kombineres budskaberne fra TV-annoncering med videoer med rådgiverne, tilpasset de aktuelle medier.

Her er der tale om en strategi med kontinuerlig tilstedeværelse både på LinkedIn og Google.

Erhvervskampagne

Formålet med kampagnen har været at sikre synlighed af rådgiverne i lokalområderne i både i Vest med Ringkjøbing Landbobank og Nord med Nordjyske bank. Kampagnen rettede sig mod det lokale erhvervsliv og havde fokus på nærvær og handlekraft som følge af bankens lokale tilstedeværelse.

Vil du vide mere?

Charlotte Liendgaard Vigh

COO / Partner