Hele Danmarks bilforretning

 

Med afsæt i markedsanalyser og indsigtsarbejde udviklede Clienti den fremtidige brandposition for Semler Mobility – Hele Danmarks bilforretning. Til positionen hører der – med inspiration fra grundlægger, Axel Semler – en ambition om at være forhandlerkæden, der yder den bedste og mest personlige service. Det er uanset, om danskerne kigger på ny eller brugt bil, om de vil eje eller leje, eller om den nuværende bil skal serviceres.

 

Tanken er enkel. Personlig og faglig kompetent service er ikke bare det, der bedst kan betale sig. Det er også det, som både kunder og Semler Mobility kommer længst med.

 

”Biler, det er service. Det, der interesserer mig, det er at gå ud til fortovet og snakke med den mand, der vil have en bagatel på bilen ændret. Det er så dejligt at blive gode venner med ham, når man har hjulpet ham.”


- Axel Semler

En samlende identitet

 

Vores position som Hele Danmarks Bilforretning forpligtiger – også når det kommer til, hvordan vi udtrykker brandet visuelt. Målet har været at manifestere Semler Mobility som et både stærkt, dynamisk og imødekommende brand for alle.   

 

Med afsæt i moderselskabet; Semler Group, og deres identitet, har vi bl.a. udviklet en ny farvepalette for Semler Mobility, der tilføjer varmere og mere friske farver. Til det hører der også en mere enkel grafisk tonalitet.

 

Tilsammen skaber det et moderne og inviterende udtryk hele vejen på tværs af kædens udvalg – fra businessbilen over sportsvognen til citybilen og familieslæden.

Et website der driver trafik og salg

 

At købe en bil er for de fleste mennesker en kompleks proces. Der spiller ofte mange faktorer ind. Og processen frem til det endelige køb eller leje involverer også mange digitale touchpoints – både før, under og efter.

 

Semler Mobility ønskede med deres nye website at skabe et stærkt digitalt fundament, der understøtter kundernes rejse og valg af den bil, der fremover skal stå i garagen. Websitet blev designet med udgangspunkt i omfattende brugerrejseanalyser med en altoverskyggende målsætning om konvertering af leads til kunder ude i de lokale bilforretninger. Det vil sige, at websitet består af nøje definerede brugerrejser og leadflows fra kundens første interesse i en bil til den accelererende forelskelse i bilen – og til kunden er klar til at besøge den enkelte forretning fysisk eller bestille bilen online.

 

Uanset hvilken vej og valg der tages, samles al data op i Salesforce og bearbejdes i butikkerne. Alt sammen med den hensigt at sikre den bedste kombination af digital convenience og personlig service og rådgivning. 

Vil du vide mere?

Rasmus Risbjerg

CCO / Partner