Skousen
I starten af 2024 besluttede Skousen sig for at repositionere og revitalisere brandet efter 11 år med det velkendte direktør-univers, hvor kædens direktør stod i front med ”direktør” skrevet på maven.
Behovet for at revitalisere brandplatformen udsprang af en større positioneringsanalyse og -strategi samt analyser, der pegede på at direktør-universet havde bevæget sig for langt væk fra målgruppen og Skousens egne franchisetagere
Skousen nye brandplatform og -univers vender tilbage til DNA’en som hvidevareekspert. Med konceptet ”Råd til det rigtige” forener vi Skousens stærke rådgivningskompetencer og stærke priser, og indtager en klar position i et prisdrevet lavinteresse-marked.
Hos Clienti har vi været med på hele rejsen fra udvikling af brandplatform, kommunikationsunivers, visuel identitet og brandguide og -manual til eksekvering med bl.a. filmstoryboard og -manus, butiksanalyse, kampagner, SoMe, POS og meget mere.
”Vi ved, at langt over 50 pct. af kunderne først er i markedet efter hårde hvidevarer, når de enten er gået i stykker eller er lige ved at gå i stykker. Derudover fik vi indsigter i, hvilke drivers, vores kunder vægter højest, når de skal vælge forhandler af hvidevarer: Pris og kvalitet i produktsortimentet, men også at kunne få kvalificeret rådgivning og god service i butikkerne og online”
Iben Stenholm
Director of Group Marketing, Whiteaway Group
Skousens filmunivers handler om de pains, potentielle kunder møder netop i det sekund, de indtræffer. Netop der, hvor en pain opleves og føles uovervindelig stor. Om det er, når vaskemaskinen kalder på hjælp fra mor og far, selvom man er blevet voksen. Eller når opvaskemaskinen strejker dagen efter fest. Eller når køleskabet ikke kan mere – men din appetit pludselig skal kunne ret så meget. Så er gode råd dyre. Men heldigvis har Skousen råd til det rigtige.