VUC&hf Nordjylland havde allerede gennem længere tid gået med overvejelser om en rebranding af deres kommunikationsplatform, der overvejende henvendte sig til de 18-25-årige. Eftersom udmeldingen fra folketinget betød, at de i fremtiden ville miste kursisterne i denne aldersgruppe, der tager 9. eller 10. klasse på VUC, blev det besluttet, at tiden var kommet til at iværksætte rebranding-processen.

Vi følte, at det var på tide at se på, om vores eksterne udtryk stemte overens med den uddannelsesinstitution, vi mener, vi er – og som vi ønsker at være fremadrettet, fortæller rektor for HF&VUC NORD, Lene Yding.

Processen har været i gang siden efteråret 2018, hvor Clienti, i tæt samarbejde med VUC&hf Nordjylland, har udviklet en ny brand- og kommunikationsplatform samt en ny visuel identitet. Derudover er der lavet nyt website og lanceringskampagner, både rettet mod nye kursister og mod virksomhederne, da ledelsen også ønskede et øget fokus på de erhvervsrettede undervisningstilbud, man har. VUC&hf Nordjylland har også i denne proces skiftet navn til HF&VUC NORD.

Resultatet blev afsløret 1. april, og Lene Yding er meget tilfreds: Vi har arbejdet benhårdt på vores identitet og udtryk det seneste halve år, og vi har ramt en profil, som er spot on. En profil, der også er meget fremtid i, fortæller hun.

Hos Clienti er man også glade for samarbejdet: HF&VUC NORD kom med en spændende opgave og problemstilling vi gerne ville hjælpe dem med at løse. Vi har igennem hele processen haft et optimalt samarbejde, og vi er rigtig tilfredse med den platform vi sammen med kunden har skabt, udtaler kontaktchef hos Clienti, Michael Eliasen.