Clienti skal brande Nordjylland i 2019.
Turismen vokser langsommere i Nordjylland end i de andre regioner i Danmark, og det er man ved at gøre sig kampklare til at vende. Og til at hjælpe med at kickstarte opgaven har VisitNordjylland valgt Clienti.
Den opgave, der står for døren lige nu, er at få udrullet en Danmarkskampagne i 2019, som positionerer Nordjylland stærkt i markedet, og til at hjælpe med det har VisitNordjylland valgt Clienti.
”Vi havde brug for en stærk og strategisk bureaupartner, der kunne levere hurtigt til denne opgave, og derfor valgte vi at spørge Clienti. De har indtil nu leveret et fremragende stykke arbejde, som jeg er overbevidst om vil være med til både at flytte vores markedsføring til en anden klinge, men også være med til at skabe den klare position, som analyserne desværre viser, at vi mangler”.
Hos VisitNordjylland har man de seneste måneder arbejdet på højtryk på at gøre sig klar til at kaste sig ind i kampen om turisterne. Den nytiltrådte direktør Ann Marie Søborg Karkov forklarer opgaven meget kort:
”Vi har slet ikke har oplevet samme vækst som de øvrige regioner i Danmark, og det skal vi have lavet om på, nu. Alle nordjyske aktører er enige om, at vi skal have vendt udviklingen, og det kræver, at vi er skarpe på vores strategi og formår at skabe en stærk kant og identitet i vores markedsføring”, siger Ann Marie Søborg Karkov.
Hos Clienti er man meget glade for opgaven, som alt andet lige er en drømmeopgave:
”At være med til at markedsføre den landsdel flere af os selv er opvokset i, og har så meget hjerte for, er selvfølgelig fantastisk og noget, vi glæder os rigtig meget til. Vi ser meget frem til opgaven og til at arbejde sammen med holdet hos VisitNordjylland og de andre partnere på opgaven”, siger adm. direktør for Clienti Mette Danmark.
VisitNordjylland har i efteråret kørt et EU-udbud for at finde det mediebureau man skal samarbejde med fremadrettet, og inden for de næste måneder vil der også blive igangsat en proces omkring EU-udbud for at finde det fremtidige reklamebureau.
Status på samarbejdet tre år efter: