Omsætningen på webshoppen steg med 37 % i 2018, og isoleret på social-annoncering, som Clienti overtog fra et tidligere bureau midt på året, er RoAS (Return on Ad Spend) steget med præcis 100 %, sammenlignet med samme tid sidste år.

Hidtil har effekten af annoncering på sociale medier været noget svingende. Derfor er udviklingen svært tilfredsstillende for alle parter, da det har vist sig, at det er muligt at gøre salg af undertøj, gennem Facebook og Instagram, til en god forretning.

Online Marketer hos JBS, Anders Lund, udtaler:

Clienti leverer et fantastisk stykke arbejde. Vi har ikke tidligere lykkedes i tilstrækkelig grad med at skabe (direkte målbare) salg i webshoppen fra sociale kanaler. Det er tilfredsstillende at se, hvordan performance løbende er blevet bedre og bedre.

Digital Marketing specialist hos Clienti, Eddi Bisgaard Kristensen, udtaler:

Vores produktkatalog på Facebook hiver nogle fantastiske resultater hjem. Det sidste halve års arbejde med opsætning af nye målgrupper, intelligent brug af data og villighed til at afprøve nye tiltag har skabt rigtig gode resultater.

Udover salg direkte i webshoppen, har Clienti haft et stort fokus på marketing, der skaber en god lifetime value. I den forbindelse har Facebook Lead Ads bidraget til at skabe mange hundrede leads til Intimos nyhedsbrev.

Som integreret brandbureau er Clienti vant til at assistere på en bredere palette af touchpoints. Det er dog ikke første gang, at et samarbejde indledes på et enkelt kontaktpunkt, og det kan der ifølge kontaktchef for Clienti og strategisk ansvarlig for JBS-samarbejdet, Michael Eliasen, sagtens være et rationale bag:

Alle kunder er unikke forstået på den måde, at udgangspunkt såvel som forretningsmål er forskellige. Tankegangen hos Clienti er, at brandet er den store katalysator for at vækste forretningen, og det skal afspejle sig fra den overordnede strategi og helt ned i de enkelte vertikaler, f.eks.i eksekveringen på digitale platforme. Når det er sagt, besidder vores specialister en enorm viden inden for hver deres disciplin, og i forhold til JBS stod de med en konkret udfordring der skulle løses, i et ellers velfungere setup, og den opgave ville vi gerne hjælpe dem med at løse.

Samarbejdet med JBS er desuden rykket ud over landets grænser, hvor Clienti hjælper med al social-annoncering for webshoppen mur-shop.no, hvor det handler om at beklæde den norske befolkning i undertøj fra JBS og andre brands.

For yderligere info

Lasse Juhl

Head of Digital Marketing